Situació. Situada al costat de llevant de la torrentera que forma la riera de La Coma i dins d’un ambient de bosc mediterrani. La Font del Ferro i els seus voltants ens mostren la flora més típica d’aquests ambients: brucs, cirerers d’arboç, alzines, suros, pins i una innombrable altra quantitat d’espècies vegetals autòctones.
Descripció. Es tracta d’una font d’aigües marcadament ferruginoses, tant pel que fa al seu gust com pel que fa al seu color. Com a característica principal podem destacar que es tracta d’una font de raig, ubicada en una depressió del terreny i situada a un nivell lleugerament superior al del cabal de la riera de la Coma.
Història. En Miquel Mont Dausa (l’avi Miquel) i la seva família, van ser durant molts anys masovers d’una casa pairal propera: el mas Vallvanera. L’avi passava tant temps amb el bestiar en aquells paratges que, amb paciència, va esculpir a la roca una poesia, que el tems i l’oblit va anar esborrant. A dia d’avui, encara es por veure a la roca i queda reproduïda en una placa commemorativa.
Treballs efectuats. En aquest cas, tot i que la font es trobava semisoterrada, les tasques de recerca no passaren del fet de desbrossar-la i desenterrar-la. S’ha desbrossat un perímetre d’uns 400 metres quadrats al voltant de la font, s’ha recuperat el poema gravat a la roca i s’hi ha instal•lat una caseta on es guarda la llibreta de notes en la qual tots els visitants poden deixar escrites les seves impressions. La col•locació d’una taula, d’una bassa de recollida d’aigua i d’una tanca de fusta han acabat d’embellir el paratge.
Situación. Situada al lado de levante del torrente que forma la riera de La Coma y dentro de un ambiente de bosque mediterráneo. La Font del Ferro y sus alrededores nos muestran la flora más típica de estos ambientes: brezos, madroños, encinas, alcornoques, pinos y una innumerable otra cantidad de especies vegetales autóctonas.
Descripción. Se trata de una fuente de aguas marcadamente ferruginosas, tanto en su sabor como en cuanto a su color. Como característica principal podemos destacar que se trata de una fuente de chorro, ubicada en una depresión del terreno y situada en un nivel ligeramente superior al del caudal de la riera de la Coma.
Historia. Miquel Mont Dausa (el abuelo Miguel) y su familia, fueron durante muchos años masoveros de una casa solariega cercana: el mas Vallvanera. El abuelo pasaba tanto tiempo con el ganado en aquellos parajes que, con paciencia, esculpió en la roca una poesía, que el tiempo y el olvido fue borrando. A día de hoy, aun se puede ver en la roca y queda reproducida en una placa conmemorativa.
Trabajos efectuados. En este caso, aunque la fuente se encontraba semienterrada, las tareas de recuperación no pasaron del hecho de desbrozar-la y desenterrarla. Se ha desbrozado un perímetro de unos 400 metros cuadrados alrededor de la fuente, se ha recuperado el poema grabado en la roca y se ha instalado una caseta donde se guarda la libreta de notas en la que todos los visitantes pueden dejar escritas sus impresiones. La colocación de una mesa, de una balsa de recogida de agua y de una valla de madera han acabado de embellecer el paraje.